keskiviikko 8. joulukuuta 2010

Sonera

Ja seuraava haaskalintu iskee. Klo. 12:06 sain puhelun Soneran yritysmyynnistä. Tämä puhelu olikin erittäin positiivinen kokemus. Mitään ei yritetty väkisin tyrkyttää ja tästä jäi sellainen mielikuva, että asiakasta haluttiin oikeasti tosissaan auttaa. Iso plussa Soneralle tästä.

Jostain syystä nauhoitus ei lähtenyt käyntiin heti puhelun alusta, mutta muistaakseni alku oli jokseenkin perinteinen:

Myyjä: <nimi poistettu> täältä Soneran yritysmyynnistä päivää!
Minä: Päivää...
Myyjä: Soitanko pahaan aikaan, olisiko teillä hetki aikaa?
Minä: Juu, ei tässä mitään...
Myyjä: Joo, no hyvä. Lähdetääs aivan ensin liikkeelle siitä, että minkälaista tein yrityksen toiminta on?
Tästä alkoi varsinainen nauhoite.
Minä: Noh, jokseenkin rajoittunutta näin alkuun... että lähinnä keskittynee palvelu tämmöisille erinäisille tahoille, joille olen ennen työskennellyt sivutoimen verokortin kautta.
Myyjä: Niin, että meneekö se lähinnä tuonne mikrotuki-puolelle?
Minä: Joo, ja kotisivujen laittoa todennäköisesti tulee olemaan...
Myyjä: Joo, joo. Onko sulla sitten kuinka tuossa hommaa, että kuinka sä lähdet uusia asiakkuuksia haalimaan tässä lähiaikoina?
Minä: Jaa, noh, sitä nyt en sitten niin tiedä... Tää koko systeemi on nyt vähän niinkuin semmoinen sivutoimi ja pistin tämän pystyyn lähinnä sen takia, että pystyn helpommin laskuttamaan näitä mun entisiä asiakkaita... Sen verokortin kanssa säätäminen on niin hankalaa ja joillakin tahoilla se ei meinaa millään edes onnistua... Ja mulla on kyllä ihan erillinen vakituinen työkin, jota mä teen sitten päätoimisesti.
Myyjä: Jaa, niin niin! Että se on niinkuin helpompi tosiaan laskutus sitä kautta... Jooh, tottakai se on sitä kautta helpompi molemmin puolin tällä tavalla tehdä... Onko muuten miten sitten, kun mä mietin tuota matkapuhelinpuolta niin mites sulla nytten kun, veikkaatko muuttuuko nuo puhetottumukset nytten?
Minä: No, totaa... Mulla on itse asiassa Saunalahden liittymä, jossa on määräaikainen sopimus ja se on vielä muistaakseni ainakin 2... Tai noh, ei nyt ihan kahta vuotta mitä siinä on sopimusaikaa jäljellä...
Myyjä: Joo, että sä oot ihan tuossa jokusen aikaa sitten tehny siinä sopimuksen...
Minä: Joo, se oli tuossa kesällä... Semmonen 1½ vuotta siinä on vielä...
Myyjä: Joo... Kyllä kyllä, no siihen nyt ei sitten ihan suorilta pääsekään nyt sitten käsiksi, se on selvä homma tietenkin... Mietin tuossa sitten, mikä saattaa olla vähän turha kysymys, mutta onko tuossa tietokonepuolella nytten mitään hankintalistalla?
Minä: No eipä kyllä kieltämättä...
Myyjä: Se puoli vissiin kuitenkin jotenkuten hanskassa.
Minä: Joo, kyllä.
Myyjä: Niin mäkin tuossa pätevänä kaverina vähän päättelinkin, niin niin... Sulla on tosiaan tarkoitus tällä numerolla toimia yritystoiminnan puitteissa ja henkilökohtaisesti?
Minä: Mjuu-u. Kyllä joo.
Myyjä: Jaahas, mitähän mä seuraavaksi sulle keksisin? Varmaan helpompi kysyä niinpäin, että onko vielä mitään tuossa semmoista mielen päällä?
Minä: No eipä kyllä... Eipä kyllä oikeestaan...
Myyjä: Hmm... Pakko myöntää, että ei tuossa ainakaan mitään semmosta akuuttia näytä olevan, että...
Minä: Joo, ei...
Myyjä: Joo, ei sen ihmeellisempää... Täytyy varmaan tehdä sillä tavalla, että katotaan miten se lähtee menemään ja sitten kun tuo sopimuskausikin alkaa olla siinä lopuillaan, niin siihen saumaan on hyvä sitten vähän iskeä ja kattoa, että mitäs meidän puolelta voitais siihen keksiä...
Minä: Juu, kyllä kyllä...
Myyjä: Niin niin, ei siinä. Ei tällä kertaa päässy vääntään kauppaa, mutta katsotaan sitten joskus aikanaan tulevaisuudessa.
Minä: Kyllä kyllä...
Myyjä: Joo, tehdäänpä näin. Kiitoksia.
Minä: Juu, hei.

Nauhoitteen kesto 4min 9sek. Numerosta +358207101500.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti